Den längsta fredagen i världen

Idag är det altså långfredagen. Dagen då jesus kristus dog för dina synder.
Jag steg upp i lagom tid. Sökte något stressad efter mina arbetskläder. En pikétröja som det står Ecco på.
Jag säljer Loafers till förmånliga priser en bit utanför stan. När jag var i full färd med att slänga kläder omkring mig för att hitta tröjan fann jag till min stora förvåning ett stort påskägg som legat gömt under en kavaj.
Lycklig och med sömniga ögon öppnade jag ägget. Glädjen slingrade sig längs med mina lemmar då jag insåg att ägget var till bredden fyllt utav den fantastiska chockladen Geisha. Kvinnan som födde mig känner mig rätt väl var vad jag kom fram till medan jag ivrigt men vant tvinnade upp en av dom många pappersomslutna pralinerna.
Såg att snön föll tung utanför och la sig över marken som en blekfet britt breder ut sig på stranden under pågående Ibiza-semester. Jag visste att jag var tvungen att cykla till jobbet eftersom SL-trafiken var kraftigt reducerad just idag. Varför var Jesus tvungen att dö just den här dagen av alla. Jävla skit tänkte jag medan jag försökte matcha väder och musik. Jag brukar försöka göra det ibland, det är så roligt när det lyckas.
I min cd-walkman hamnade Arcade Fire debuten Funeral. Resan på cykeln var hemsk då bara en jävla växel funkade och vinden blåste mot mig.
Sålde Loafers och cyklade sedan hem.
Tänkte dela med mig av ett klipp ifrån deppmästarna Radioheads replokal. Oxfordshire-kvintettens version av
Joy Divisions depp-anthem "Ceremony". Tänkte att det kunde klä en dag som denna. 
 


Kommentarer
Postat av: Palle

-Stimulerande, glad påsk Freddie!

2008-03-22 @ 13:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0