Laidback-tracks best heared in newbought slacks


image8


Jag har i flera dagar förberett ett litet kit som några vänner som tar i studenten i år ska få. Varje "giftbag" innehåller bland annat en cd-r skiva som jag det står "best of päjvmänt" på. Den hemmagjorda Best of Pavement-cd´n var jättesvår att sammanställa men tillslut kom jag fram till hur jag ville att de skulle se ut och låta.
Ungefär såhär.

The essential Pavement.


folk jam

elevate me later

shady lane

trigger cut-wounded kite at 17

black out

gold soundz

zurich is stained

speak, see, remember

kennel district

conduit for sale!

all my friends

at&t

billie

summerbabe (winter version)

painted soldiers

pefume-v

spit on a stranger

silence kit


             

Om du som läser detta inlägg  gillar pavement, skriv gärna en kommentar om vad du tycker.

Kommentarer
Postat av: Klinto

Idiot, du har ju inte med Major Leagues! Tycker det är en nice grej att avsluta samlingar med en lugn låt, exempelvis Here i det här fallet.

2008-05-28 @ 14:00:31
Postat av: kia

svar: å det är världens bästa vin. Står bland fruktvinerna och heter strawberry, tror jag. smarr!

2008-05-28 @ 16:28:45
URL: http://kattak.blogg.se
Postat av: Freddan

fan det är svårt att få med alltihop.
Major leagues och Here tar ut varandra litegrann tycker jag då de påminner en del om varandra. Någon av dem är antagligen den finaste pavementbaladen och någon av dem förtjänar probably en plats i sammanhanget. Men isåfall vilken. kanske är enklast att låta dem båda vara och ifall mina studentfirande vänner väljer att gå vidare i sitt pavementande så har det två riktigt juveler kvar att upptäcka.
På tal om juveler. Range Life måste jag stuva in någonstans.
Mina tre favorit pavementbalader.
1, we dance
2, here
3, major leagues (funkar i wichever order)

två lite bortglömda pavementbalader:
1, Fillmore Jive
2, Frontwards

real gold soundz 4-ever

2008-05-28 @ 16:41:59
URL: http://goldsoundz.blogg.se
Postat av: Jonatan

Fastnade verkligen för Pavement en berusad sommarkväll nyligen så jag måste säga tack för en bra introduktion. Mina favvoritlåtar (hittils) är shady lane och underbara gold soundz! "So drunk in the august sunAnd you're the kind of girl I likeBecause you're empty, and i'm empty lala..."

2008-06-03 @ 00:50:28
URL: http://koksilasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0